Sons of Anarchy
Advertisement
Sons of Anarchy
The subject of the article is involved with Mayans MC The subject of the article is involved with Mayans MC Season 3

"The Orneriness Of Kings" is the second episode of Season 3 of Mayans MC, a spinoff of the FX original series Sons of Anarchy, and the series' twenty-second episode overall.


Synopsis[]

Plot[]

Credits[]

Temple Meetings[]

Bishop: This shit with the Kings, it's a move against me. Period. They want me out. The line I drew last night, cutting off the pipeline from the rest of the MC, repercussions fall on everyone in this room. So now's the time to speak up.

EZ: I was thinking that-

Angel: Yo, fuck the other Kings! This whole play, everything we did for Galindo, what we sacrificed, has been to line their pockets! These motherfuckers been getting fat off our broken backs, and now that shit is harder here, they wanna try and strong-arm us, man? Over the pinche gun-trade and the VM? Fuck these motherfuckers. That's what I say.

Bishop: (to EZ) You were gonna say something.

EZ: No.

Bishop: Ok, then. "Fuck 'em" is the call. (bangs gavel)


Angel: Yo, what the fuck is this?

Bishop: Sit down.

Ibarra: Look, it ain't a secret that H is feeding every prison from Tucson to Phoenix. We didn't come by that territory easy. Stepped on some big fucking toes to get it.

Pavia: We didn't have the same numbers as the blacks or Storm 88.

Ibarra: You pull that H away from us now, we're gonna have a lot of brothers inside ending up fucking dead.

Bishop: You address this with the other Kings?

Ibarra: I did. With Canche, soon as you guys left. He knows what's at stake. Practically got on my hands and knees and fucking begged.

Angel: Why the fuck would you do some shit like that?

Ibarra: Because I fucking had to!

Bishop: I hear you. I do. But our hands are fucking tied. We give in to Canche and Ramos, and Santo Padre's dead. I gotta protect my charter.

Ibarra: Even at the cost of your brothers' lives?

EZ: You can do both. (to Ibarra) We brought you here because we're not shutting down the pipeline. We're gonna keep the H flowing to Arizona. (everyone starts yelling) Shut the fuck up, I'm not finished! We give Arizona what it needs to keep our brothers inside safe. But not through Canche. We set up Tucson as the new Arizona conduit. Ice Canche out. Take away his power. Take away his crown.

Taza: We still have a volume problem. Look what happened to Alicia. We can't move any real weight right now.

EZ: We can. A bigger run. Instead of constantly risking our asses out there on these 10 to 12 key runs, let's figure out a way to do a load 20 times bigger. Product goes to Tucson. They protect the surplus. Dole out to the Arizona charters. Canche has no leverage. He has to come to them with his hands out. Or, on his hands and fucking knees. We dethrone Canche. We dethrone Ramos. That leaves us with? One King.

Ibarra: That works for us. But, Alvarez put those crowns on Canche and Ramos' heads. What's he gonna say about this?

Bishop: Alvarez ain't a Mayan.

Deaths[]

2 Unnamed Federales - Shot to death by Los Olvidados

Paco - Shot multiple times by Miguel Galindo

Notable Quotes[]

Notes[]

Goofs[]

Trivia[]

Featured Music[]

Gallery[]

Advertisement